Implanty zębów

Implant to sztuczny korzeń zębowy, który wykonuje się z tytanu (metalu cechującego się wysoką wytrzymałością). Jest on podstawą do protetycznej odbudowy zęba. Można na nich odbudować koronę, ale także umiejscowić most lub protezę. Tytan jest doskonale tolerowany przez organizm, co wpływa na szybkie zintegrowanie się wszczepu z kością oraz bezproblemowy proces gojenia.

Implanty zębowe mogą stanowić najlepsze rozwiązanie dla pacjentów, którzy chcą uzupełnić braki uzębienia. Obecnie implanty pozwalają na uporanie się z brakami zębowymi różnego typu. Mogą zastępować korzenie zębowe, na którym można odbudować korony, osadzić most bądź zamocować protezę zębową. Współcześnie istnieje duże zainteresowanie tą dziedziną stomatologii, dlatego na rynku pojawia się wiele nowoczesnych systemów implantologicznych. Jednocześnie implanty zębowe stają się coraz popularniejsze i nie są już tak kosztowne jak kiedyś.

Czym charakteryzują się implanty stosowane w klinice Meander Stomatologia?

• Chronią przed zanikiem kości oraz utratą następnych zębów.
• Są niezwykle trwałe.
• Pozwalają na stworzenie naturalnie wyglądającego uzębienia.
• Wraz z uzupełnieniami protetycznymi ułatwiają utrzymanie prawidłowej higieny jamy ustnej.
• Znacząco poprawiają komfort życia (znacznie bardziej niż ruchome protezy polepszają wygląd, zwiększają pewność siebie, podnoszą samooceną i dają poczucie bezpieczeństwa).
• W przypadku bezzębia w przyszłości mogą stanowić oparcie dla mostów lub protez.

Implanty to najnowocześniejsze rozwiązanie, które stosuje się zarówno w przypadku braku pojedynczego zęba, jak i braku kilku zębów. Można wszczepić tyle implantów, ile brakuje zębów.

Za pomocą implantów można również dokonać kilka wszczepów do stworzenia podparcia dla mostów lub protez. Już zastosowanie dwóch implantów pozwala osiągnąć solidne dodatkowe umocowanie do stabilizacji protezy całkowitej. W klinice Meander Stomatologia leczenie implantologiczne dobierane jest według indywidualnych potrzeb i oczekiwań pacjenta. Stomatolog przedstawia najlepsze możliwe warianty, o wyborze których decyduje sam pacjent.

Etapy leczenia implantologicznego w Meander Stomatologia:

• pierwsza wizyta – konsultacja implantologiczna pozwalająca na określenie warunków do wszczepienia implantów. W tym celu oprócz badania pacjent kierowany jest na tomografię stożkową CBCT szczęki lub żuchwy. W przypadku gdy warunki kostne zezwalają na przeprowadzenie zabiegu wszczepienia implantów, lekarz ustala z pacjentem plan leczenia.
• kolejna wizyta – wszczepianie implantów (nawiercenie niewielkich otworów w kości i wkręcenie sztucznych korzeni zębowych). Zabieg wykonywany jest pod znieczuleniem i jest zupełnie bezbolesny.
• wizyta po zagojeniu się wczepu – po kilku miesiącach od wszczepienia implantów wykonuje się odbudowę protetyczną. Etap ten zależy od rodzaju odbudowy i stosowanych materiałów.