Leczenie dziąseł

Periodontologia to dział stomatologii, który zajmuje się leczeniem chorób przyzębia, czyli tkanek otaczających zęby. Tego rodzaju choroby mogą rozwijać się przez lata, nim pacjent zauważy problem. Dlatego tak ważna jest diagnoza i leczenie. Zapraszamy do kliniki Meander Stomatologia, na konsultacje, aby taki problem mógł zostać wykryty na wczesnym etapie.

Choroby przyzębia dotykają pacjentów niezależnie od wieku. Często tego rodzaju choroby spowodowane są brakiem prawidłowej higieny jamy ustnej, jednakże przyczyny mogą być różne. Za rozwój chorób przyzębia mogą odpowiadać także czynniki genetyczne, palenie papierosów, przewlekły stres, próchnica i nieprawidłowe jej leczenie, nieprawidłowe uzupełnienie protetyczne, czynniki chorobotwórcze (np. cukrzyca) itd. Dziąsło i kość mogą być chore wokół jednego zęba, ale mogą także obejmować większy obszar - wokół kilku czy nawet wszystkim zębów.

Niepokojące objawy mogące świadczyć o chorobie dziąseł to:
• nadwrażliwość na zmianę temperatury
• krwawienie z dziąseł
• zaczerwienienie i obrzęk dziąseł
• przerwa między dziąsłem a zębem
• niesmak w ustach i nieświeży oddech
• kamień nazębny
• odsłonięty korzeń
• zmiana pozycji zęba tj. wychylenia zęba lub zwiększenie się przerwy między zębami
• rozchwianie zębów

Jeżeli występują któreś z powyżej wymienionych objawów zapraszamy do kliniki stomatologicznej Meander Stomatologia. Nasi specjaliści zapewniają kompleksowe usługi w zakresie periodontologii:
• konsultacje periodontologiczne i diagnostyka
• leczenie stanów zapalnych
• badania histopatologiczne
• kiretaże zamknięte (oczyszczenie kieszonki przyzębnej z zawartości, która powoduje stan zapalny)
• kiretaże otwarte (stosowane w przypadku głębszych kieszonek przyzębnych)
• szynowanie rozchwianych zębów
• odbudowa tkanki kostnej
• kiretaz otwarty
• zabiegi sterowanej regeneracji kości

Plan leczenia periodontologicznego jest indywidualny, dopasowywany na podstawie wywiadu medycznego przeprowadzonego z pacjentem oraz wyników zleconych badań dodatkowych.

Korzyści z leczenia periodontologicznego:
• eliminacja stanów zapalnych dziąseł
• zapobieganie wypadaniu zębów
• ustąpienie krwawienia
• świeży oddech
• zapobieganie chorobom ogólnoustrojowym

Wszystkie choroby przyzębia można wyleczyć. W żadnym razie nie należy ich bagatelizować, gdyż może to doprowadzić do rozwoju choroby, a w konsekwencji nawet utraty zębów. Proponujemy zabiegi periodontologiczne wykonywane za pomocą nowoczesnych aparatów. Po zakończeniu leczenia pacjent może cieszyć się zdrowymi tkankami otaczającymi zęby, a co za tym idzie zdrowymi zębami. Dzięki temu można pozbyć się dyskomfortu związanego z chorobą przyzębia, ale przede wszystkim udaje się uratować zęby i uniknąć protezy. Pacjent będzie mógł bez obaw spożywać twarde pokarmy.